دسته‌بندی نشده

خرید هود آشپزخانه

نکات خرید هود

نکات مهم در خرید هود آشپزخانه

برای خرید هود آشپزخانه چند فاکتور حیاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا هودی مناسب را برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید.
از اندازه و قدرت تهویه گرفته تا نیازهای طراحی و نصب، هر کدام نقش مهمی‌ در تعیین اثربخشی و مناسب‌بودن هود برای نیازهای شما دارد.

 فاکتور های مهم در خرید هود آشپزخانه:

-اندازه و ظرفیت

برای تعیین اندازه مناسب هود، ابعاد محل پخت و پز مورد نظر را اندازه بگیرید. ابعاد هود باید هم‌اندازه ابعاد اجاق باشد یا به اندازه کافی سطح اجاق را بپوشاند تا چربی، دود و بو را جذب کند.

-قدرت تهویه و مکش

قدرت تهویه هود آشپزخانه در بعضی انواع هودهای خارجی بر حسب فوت مکعب در دقیقه (CFM) و در محصولات داخلی با واحد مترمکعب بر ساعت اندازه‌گیری می‌شود و نشان می‌دهد که با چه سرعتی می‌تواند هوا را از آشپزخانه خارج کند.
برای اینکه ببینید هود قادر به تهویه حجم هوای آشپزخانه شما هست یا نه، حجم هوا را در آشپزخانه محاسبه کنید.

-هود کانال‌دار یا بدون کانال

درهود کنال‌دار هودها هوا را از طریق یک مجرا به بیرون از خانه هدایت می‌کنند، در حالی که در هودهای بدون کانال، هوا با فیلترهای زغالی تصفیه و دوباره به آشپزخانه برگردانده می‌شود.

-میزان سرو صدای هود

لازم است به دنبال خرید هود آشپزخانه‌ای با شدت صدایی با دسی‌بل کمتر باشید.
هود شما هر چقدر قوی‌تر باشد قاعدتا سر و صدای بیشتری ممکن است داشته باشد. پس لازم است قدرت هود را متناسب با حجم فضای آشپزخانه در نظر بگیرید، زیرا یک هود پر سر و صدا می‌تواند ما را از فضای آشپزخانه بیزار کند.

-سبک و طراحی متناسب با آشپزخانه

طراحی هود آشپزخانه نقش تعیین‌کننده‌ای در جذابیت و زیبایی آشپزخانه شما دارد.
هودی را انتخاب کنید که مکمل سبک و دکوراسیون آشپزخانه شما باشد.

-اعتبار و گارانتی برند

در مورد برندهای معتبر بازار که در تولید هود های آشپزخانه با کیفیت بالا و بادوام زبانزد هستند مانند پلی استیل تحقیق کنید. هنگام تصمیم‌گیری  برای خرید هود آشپزخانه عواملی مانند شهرت برند، نظرات مشتریان و پوشش گارانتی را در نظر بگیرید.
در بازرگانی ملک می توانید از گارانتی ده ساله برخوردار بشوید.

– نظافت آسان در آشپزخانه

هود در جایی از آشپزخانه کار می‌کند که غبار و روغن حاصل از پخت و پز را جذب خود می‌کند. پس در خرید هود آشپزخانه‌ آن را انتخاب کنید که امکان نظافت آسان و تعمیر و نگهداری بهینه را داشته باشد.
هودهایی که فیلترهایشان قابل شست‌وشو با ماشین ظرفشویی هستند یا می‌توانید به آسانی آن‌ها را تعویض کنید، از گزینه‌های مطلوب برای استفاده روزمره هستند.

– الزامات نصب

الزامات نصب هود آشپزخانه، از جمله سیم‌کشی برق، کانال تهویه و سخت‌افزار نصب را در نظر بگیرید.
اگر به مهارت‌های خود مطمئن نیستید، هزینه نصاب حرفه‌ای را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که هود به‌درستی نصب شده و عملکرد بهینه دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.